فضیلت گریه بر سیدالشهدا (ع) از زبان آیت الله بهجت +فیلم

ویدئویی از سخنرانی مرحوم آیت الله بهجت را درخصوص فضیلت گریه بر سیدالشهدا علیه السلام را مشاهده می کنید.

فضیلت گریه بر سیدالشهدا (ع) از زبان آیت الله بهجت +فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، از جمله مهم‌ترین مسائلی که در مورد عزای امام حسین (ع)، توسط ائمه (ع) به شیعیان توصیه شده و برای آن ثواب بسیاری نقل شده است، گریه و بکا بر امام حسین (ع) است. ائمه اطهار (ع) در زندگانی خویش به این عمل اهتمام ویژه‌ای داشتند و روایات بسیاری در این موضوع نقل کرد‌ اند.

در آخرین روزهای ماه ذی‌الحجه و در آستانه ماه محرم و ایام سوگواری حضرت سیدالشهداء(ع) و اصحاب بزرگوار ایشان ، وحید یامین پور نویسنده و فعال رسانه ای در جدیدترین پست اینستاگرامی خود ویدئویی از صحبت های مرحوم حضرت آیت الله بهجت را درخصوص فضیلت گریه بر سیدالشهدا علیه السلام را منتشر کرد. در متن کامل این پست آمده است:

«فضیلت گریۀ بر سیدالشهدا علیه‌السلام»

حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره:
آن‌هایی که بُکای (گریه‌ی) مردم را ـ‌نعوذ بالله‌ـ امر غلطی می‌دانند، چه می‌گویند؟! این «بُکاء مِن خَشیَة الله» عمل انبیاء است. چه می‌گویند؟! مسئلۀ بکاء بر سیدالشهداء المظلومین علیه‌السلام، این هم مثل بکاء از خشیة الله است. این هم همان اجر را دارد. قطره‌اش چقدر [فضیلت و اجر دارد]. بعضی می‌گویند: گریه چه فایده‌ای دارد؟ فایده‌اش این است که اتصال روحی انسان با خود سیدالشهدا علیه‌السلام و با حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وآله و با خدا در ترقی است؛ با همین بکاء‌ها.
رحمت واسعه، چاپ۴، ص۲۷۰»

فضیلت گریه بر سیدالشهدا (ع) از زبان آیت الله بهجت +فیلم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
عالی بود و مهم
Iran (Islamic Republic of)
فردین
۰۷:۳۱ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
خدا رحمتشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
علی طاهری
۰۰:۲۱ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
اما‌شافعی‌رهبر‌‌یکی‌از‌فرقه۴گانه‌‌عزیزان‌اهل‌سنت‌میگوید:آیاکسی‌هست‌که‌از‌من‌
بر‌حسین(ع )‌سلام‌برساند‌وبه‌او‌بگوید‌که:‌ای‌آقای‌من‌:شافعی‌در‌غم‌واندوه‌تو‌گریبان‌چاک‌نموده‌و‌موی‌سپید‌کرده‌‌اگر‌مرا‌به‌جرم‌دوست‌داشتن‌علی‌وآل‌علی‌علیهم‌السلام‌رافضی‌بدانند،خدایاهزاربارمرابیمیران‌ورافضی‌گردان.